Program dydaktyczny

Szkoła BIG BEN : fotolia 77435185

  • realizuje programy nauczania uwzględniające podstawę programową obowiązującą w szkołach publicznych,
  • stosuje zasady klasyfikowania i promowania uczniów oraz sprawdzianów jak w szkołach publicznych,
  • prowadzi dokumentację przebiegu nauczania ustaloną dla szkół publicznych,
  • zatrudnia nauczycieli przedmiotów obowiązkowych posiadających kwalifikacje określone dla nauczycieli szkół publicznych.  

Działalność edukacyjna szkoły jest określona przez: 

  • Szkolny Zestaw Programów Nauczania i zestaw podręczników,
  • Program Wychowawczy Szkoły, 

W zakresie działalności dydaktycznej szkoła zapewnia uczniom w szczególności realizację określonego przez podstawę programową programu nauczania początkowego w poszerzonej formie:

  • treści polonistyczne,
  • matematyczne,
  • przyrodnicze,
  • wychowanie fizyczne realizowane poprzez różne aktywności(basen, taniec, dyscypliny sportowe)
  • język angielski (5 godzin tygodniowo) 

 

Extra: BIG BANG! czyli eksplozja pomysłów ludzi BIG BENa 

Autorskie programy nauczania oraz przedmioty spoza podstawy programowej:

  • język angielski prowadzony przez rodowitego użytkownika w ciekawy innowacyjny sposób, w oparciu o licencjonowane programy
  • przedmiot "obywatel świata" realizowany w języku angielskim przez native speakera poruszający treści z zakresu geografii, kulturoznawstwa i antropologii słowa i człowieka, socjologii, , sztuki(literatura, teatr, film), polityki, gospodarki, turystyki,

fotolia 73743515

  • warsztaty matematyczne
  • warsztaty z psychologiem
  • warsztaty z technik komunikacyjnych
  • warsztaty plastyczne z absolwentką ASP
  • gimnastyka korekcyjna z fizjoterapeutą
  • zajęcia z logopedą
  • terapia psychologiczna
  • zajęcia wyrównawcze
  • podróże polskie i zagraniczne 

 

BIG TEXT: Dużo więcej o programie... (jeśli chcesz poczytać:))

Poprzez działania edukacyjne BIG BEN 

realizuje: 

  • naukę poprawnego i swobodnego wypowiadania się, pisania i czytania ze zrozumieniem w językach polskim i angielskim, 
  • poznawanie wymaganych pojęć i zdobywanie pogłębionej wiedzy na wysokim  poziomie, który  umożliwia co najmniej kontynuację na następnym etapie kształcenia w językach polskim i angielskim, 
  • dochodzenie do rozumienia, a nie tylko do pamięciowego opanowania przekazywanych treści w językach polskim i angielskim, 
  • rozwijanie zdolności dostrzegania różnego rodzaju związków i zależności (przyczynowo – skutkowych, funkcjonalnych, czasowych, przestrzennych itp.), 
  • rozwijanie myślenia analitycznego i syntetycznego, 
  • traktowanie wiadomości przedmiotowych, stanowiących wartość poznawczą samą w sobie, w sposób integralny, prowadzący do lepszego rozumienia świata, ludzi i siebie, 
  • poznawanie zasad rozwoju osobistego i życia społecznego w obu kulturach, 
  • poznawanie dziedzictwa kultury narodowej postrzeganej w perspektywie kultury europejskiej ze szczególnym naciskiem na kulturę brytyjską.

uczy: 

  • planowania, organizowania i oceniania własnej nauki, przyjmowania za nią coraz większej odpowiedzialności, 
  • skutecznego porozumiewania się w różnych sytuacjach, prezentacji własnego punktu widzenie i uwzględniania poglądów innych ludzi, poprawnego posługiwania się językiem ojczystym, oraz językiem angielskim, przygotowania do publicznych wystąpień w obu językach, 
  • efektywnego współdziałania w zespole i pracy w grupie, budowania więzi międzyludzkich , podejmowania indywidualnych i grupowych decyzji, skutecznego działania na gruncie zachowania obowiązujących norm, 
  • rozwiązywania problemów w twórczy sposób, 
  • poszukiwania, porządkowania i wykorzystywania informacji z różnych źródeł,  oraz efektywnego posługiwania się technologią informacyjną, 
  • odnoszenia do praktyki zdobytej wiedzy oraz tworzenia potrzebnych doświadczeń i nawyków poprzez zajęcia, działania praktyczne, 
  • rozwijania sprawności umysłowych oraz osobistych zainteresowań i talentów, 
  • przyswajania sobie metod i technik negocjacyjnego rozwiązywania konfliktów i problemów społecznych w oparciu o nowoczesne metody komunikacyjne.